fredag 11. mars 2011

Velkommen :-)

Dette er det aller første innlegget i den nye bloggen min. Her vil jeg nok først og fremst skrive om hundene og livet vårt med dem, men det kommer sikkert noen skriblerier om andre ting som opptar meg også.
Nå om dagen er det én ting som opptar meg mer enn noe annet; nemlig at vi snart får en bernervalp i huset igjen!!! Det er over 2 år siden vi måtte la Dancer reise til hundehimmelen, og savnet etter denne vidunderlige hunderasen har bare blitt større og større. Visst har vi to herlige hunder i shih tzu-jentene Nova og Fame. Livlige og kjærlige som de er, har de fått en stor plass i hjertene våre. Likevel har det vært noe som mangler i heimen, og dette noe er en BERNER SENNENHUND! Etter å ha hatt berner i huset i over 20 år, er det bare ikke mulig å tenke seg en framtid uten.

Men nå er altså ventetiden snart over. På onsdag reiser jeg og Siri til Sverige, nærmere bestemt til Lisa på Bernerdalens kennel i Ljusdal, og henter hjem verdens vakreste lille bernertispe som har fått navnet Jamaica.
Tidligere denne uka var vi der på besøk for å se på valpene. Jamaica utmerket seg fra første stund, og det opplevdes som en storm av følelser da jeg fikk Lisa's bekreftelse på at det var nettopp henne jeg skulle få. Der satt jeg midt på stuegolvet med valpen i armene, og kjente klumpen i halsen og tårer i øyekroken. Da gikk det for allvor opp for meg at jeg snart er bernereier igjen, og jeg tror ikke engang at ørene klarte å forhindre at smilet gikk hele veien rundt... ;-)

Vanligvis synes jeg at dagene flyr av gårde og at døgnet av og til har for få timer. Men akkurat nå skulle jeg ønske at tida kunne fly enda litt fortere fram til onsdag. Jeg tenker valp, jeg drømmer valp, jeg snakker valp, jeg ser på bilder av valp... ja egentlig så er jeg fullt opptatt av valp, valp, valp om dagen ;-) Jeg må berømme folk rundt meg som ikke blir luta lei.... men om de er, så ville jeg antakelig ikke merke det likevel akkurat nå... ;-)

Det er utrolig hvor fort tida har gått mens jeg har puslet med denne nye bloggen, og klokka er blitt et hav over normal sengetid. Resten av familien sover de uskyldiges søvn, og Nova og Fame har krøllet seg godt sammen i kurven sin her ved siden av meg. Jeg gir dem en ekstra nattakos før jeg pakker meg inn i dyna og drømmer om at det snart er 3 flotte jenter i den firbente flokken vår; Nova, Fame og Jamaica!



2 kommentarer:

  1. Velkommen som blogger, og lykke til med Jamaica! En gang berner, alltid berner ;)

    SvarSlett
  2. Så koselig å lese. Skal bli artig å følge bloggen din - og nydelige Jamaica:) All mulig lykke til!

    SvarSlett